PL

EN

Dekonsumpcja jako alternatywny nurt racjonalizacji zachowań w dobie globalnego kryzysu gospodarczego

Nazwa programu:
Miniatura 6
Wartość projektu:
47 355,-
Okres realizacji:
23.11.2022 - 22.11.2023
Kierownik projektu:
dr Anna Murawska
Cel projektu:

Celem wnioskowanego działania jest uzyskanie wiedzy o dekonsumpcji jako alternatywnego nurtu racjonalizacji zachowań konsumentów w dobie globalnego kryzysu gospodarczego. W celu uzyskania nowej wiedzy o zachowaniach konsumentów w ramach realizowanego działania zostanie przeprowadzone pilotażowe badanie ankietowe na temat przyczyn, sposobów i skutków dekonsumpcji.

Opis projektu:

Wiedza o najnowszych, alternatywnych trendach w zachowaniach konsumentów jest istotna, ponieważ konsumenci stanowią pierwsze i ostatnie ogniwo w cyklu zarządzania jednostkami gospodarczymi. Poziom wiedzy i świadomości konsumpcyjnej, racjonalności i odpowiedzialności konsumentów, ich preferencje, styl życia i postawy są kwestiami, na które powinny zwracać uwagę władze centralne i samorządowe, producenci, usługodawcy oraz sami konsumenci. Obecny globalny kryzys gospodarczy wywołał zmiany wśród zachowań konsumentów tworząc lukę badawczą, którą wnioskodawca spróbuje uzupełnić poprzez niniejsze działanie badawcze. Efektem działania będzie uzyskanie nowej wiedzy na temat przejawiania aktywności dekonsumpcyjnej wśród konsumentów w kierunku racjonalizacji zachowań w dobie kryzysu gospodarczego. Uzyskana baza danych ankietowych będzie źródłem do przeprowadzenia wnikliwej analizy danych ogółem, a także względem zastosowanych społeczno-demograficznych cech konsumentów.