dr inż. Adam Lipski

adam lipskitel. 52 340 82 20
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zainteresowania naukowe:

  • Zmęczenie materiałów i konstrukcji
  • Metody eksperymentalne wyznaczania własności wytrzymałościowych materiałów i konstrukcji
  • Termografia podczerwieni

Wybrane publikacje:

  • Skibicki D., Lipski A., Pejkowski Ł.: Evaluation of plastic strain work and multiaxial fatigue life in CuZn37 alloy by means of thermography method and energy‐based approaches of Ellyin and Garud. Fatigue & Fracture of Engineering Materials & Structures, 2018, Vol. 41, pp. 2541-2556.
  • Lipski A., Mroziński S.: Approximate determination of a strain-controlled fatigue life curve for aluminum alloy sheets for aircraft structures. International Journal of Fatigue, Vol. 39, 2012, pp. 2–7.
  • Lipski A., Piotrowski M., Mroziński S.: Weight reduction of the train by applying a new construction and testing process of the train car bogie. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part C: Journal of Mechanical Engineering Science, 2018, Vol. 232 (8), pp. 1481–1492.
  • Lipski A.: Rapid Determination of the S-N Curve for Steel by means of the Thermographic Method. Advances in Materials Science and Engineering, Vol. 2016, 2016, 8 pages.
  • Lipski A.: Zastosowanie biernej termografii podczerwieni w badaniach materiałów i złączy nitowych – wybrane zagadnienia. Część II zbioru monografii pod redakcją prof. Józefa Szali pt. Metody doświadczalne w badaniach materiałów stosowanych na poszycia samolotów i połączeń nitowych – wybrane zagadnienia. Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji – PIB w Radomiu, Bydgoszcz-Radom, 2010.

Projekty badawcze

  • Projekt badawczy specjalny Nr EUREKA/61/2006 Poprawa Trwałości Zmęczeniowej Połączeń Nitowych Stosowanych w Konstrukcjach Lotniczych realizowany w ramach programu międzynarodowego EUREKA – IMPERJA E!3496 Improving the Fatigue Performance of Riveted Joints in Airframes. UTP Bydgoszcz, lata 2006-2010, kierownik projektu.
  • Projekt badawczy KBN nr PB-7 T07B 00413 pt. Ocena trwałości elementów konstrukcyjnych w fazie propagacji pęknięcia zmęczeniowego – możliwości analizy numerycznej. ATR Bydgoszcz, rok 1998, kierownik projektu.
  • Projekt badawczy KBN Nr 7 T07B 010 18: Badania zmęczeniowe złożonych elementów konstrukcyjnych w warunkach obciążeń eksploatacyjnych. ATR Bydgoszcz, lata 2000-2003, wykonawca.
  • Projekt badawczy KBN Nr 4 T07C 020 27: Doświadczalna i hybrydowa metoda analizy rozkładów odkształceń w elementach konstrukcyjnych w warunkach obciążeń zmęczeniowych. ATR Bydgoszcz, lata 2004-2007, główny wykonawca.
  • Projekt badawczy KBN Nr 4 T07D 026 28: Analiza energochłonności technologicznego ścinania w procesach rozdrabniania ziaren zbóż. UTP Bydgoszcz, lata 2005-2008, wykonawca.
  • Projekt badawczy Nr PB 2563/T02/2006/31: Badanie procesu stabilizacji materiałów metalowych w warunkach obciążeń zmiennych. UTP Bydgoszcz, lata 2006-2009, główny wykonawca.
  • Projekt badawczy Nr PB 1215/B/T02/2011/40: Badania kumulacji uszkodzeń zmęczeniowych stali do pracy w podwyższonych temperaturach. UTP Bydgoszcz, lata 2011-2013, główny wykonawca.
  • Projekt badawczy rozwojowy NCBiR Nr NR03-0022-04/2008: System do badań własności statycznych i zmęczeniowych nanomateriałów i mikroelementów. UTP Bydgoszcz, lata 2008-2010, wykonawca.
  • Program NCBiR INNOTECH nr DZP/INNOTECH-III/528/2014: Wózek tramwajowy z niesztywną przegubową ramą, zabudowany pod tramwajem niskopodłogowym. UTP Bydgoszcz, lata 2014-2017, główny wykonawca.

Drukuj