Zarządzanie – studia drugiego stopnia

Spis treści:

Zarządzanie – opis kierunku

Studia na kierunku Zarządzanie na poziomie magisterskim profil ogólno akademicki umożliwiają uzyskanie szerokiej wiedzy przydatnej w rozwoju profesjonalnym osób chcących objąć funkcje menedżerskie,jak i uzyskać awans zawodowy. Studenci zgłębiają zasady, narzędzia i techniki oraz nabywają przydanych umiejętności do zarządzania organizacją w zmieniającym się i konkurencyjnym otoczeniu.

Forma studiów

Stacjonarne, Niestacjonarne

Poziom kształcenia

Drugiego stopnia

Języki wykładowe

polski

Limit miejsc

Stacjonarne – 60

Niestacjonarne – 30

Czas trwania

2 lata (4 semestry)

Jest to doskonały wybór dla absolwentów wszystkich rodzajów studiów w celu  doskonalenia kompetencji w  zakresie zarzadzania.

Na studiach magisterskich zdobędziesz pogłębioną wiedzę, w tym także z  zakresu metodologii i metod badań w dyscyplinie nauki o zarzadzaniu i jakości. Studia pozwolą wykształcić Ciebie jako absolwenta posiadającego wiedzę do podejmowania postaw przedsiębiorczych i samodzielności w działaniu w życiu społeczno-gospodarczym.Jako absolwent uzyskasz umiejętności m.in. do identyfikacji, analizy i rozwiązywania, zarówno samodzielnie jak i zespołowo, złożonych problemów występujących w funkcjonowaniu organizacji.

Nabyte umiejętności praktyczne niezbędne do pracy we współczesnej organizacji nauczą Ciebie analizy otoczenia swojego biznesu, podejmowania decyzji w coraz bardziej turbulentnym otoczeniu, myślenia strategicznego i budowania biznesu opartego na zasadach społecznej odpowiedzialności, dzięki czemu będziesz przygotowany na rosnące wyzwania rynku i klientów.

Zyskasz nowe kompetencje z obszaru zarządzania zespołem, zarządzania procesami i projektami oraz posługiwania się nowoczesnym i odpowiednim oprogramowaniem.

Wydział Zarządzania posiadacertyfikat „Studia z Przyszłością” 2019/2020, dla kierunku Zarządzanie na obu stopniach, nadany drogą konkursową w ramach Ogólnopolskiego Konkursu i Programu Akredytacji Kierunków Studiów. W 2020 r. Wydział Zarządzania złożył wniosek do kolejnej edycji konkursu.

Wymagania

Jeżeli chcesz ubiegać się o przyjęcie na studia magisterskie na kierunku Zarządzanie, powinieneś być absolwentem studiówpierwszego stopnia. Zostaniesz poproszony o przedstawienie dyplomu ukończenia tych studiów.

Warunkiem uruchomienia kierunku jest zebranie określonej liczby kandydatów.

Zarządzanie – o programie studiów


Program kierunku Zarządzanie – studia magisterskie – znacznie poszerza wiedzę zdobytą na poziomie licencjackim. Nabywasz umiejętności kompetencji, które umożliwią Ci swobodne sterowanie swoją karierą zawodową! Poznasz niezbędną wiedzę prawną, nabędziesz umiejętności miękkich np. komunikacji, negocjacji; i twardych np. z rachunkowości, czy systemów informacyjnych.

 

STUDIA MAGISTERSKIE NIE OBEJMUJĄ ODBYWANIA PRAKTYKI ZAWODOWEJ.

SPECJALISTYCZNĄ WIEDZĘ w zakresie realizowanych  specjalności oferujemy o szerokim spektrum.

Rekrutacja na studia II stopnia

Zapisz się na kierunek Zarządzaniwe i studiuj na UTP!

Specjalności

Studia na kierunku Zarządzanie na poziomie magisterskim odpowiadają wymaganiom rynku pracy. W ramach kierunku możesz zrealizować jedną z sześciu specjalności:

1. Zarządzanie przedsiębiorstwem

2. Zarządzanie logistyką

3. Informatyka w zarządzaniu

4. Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem

5. Rachunkowość dla menedżerów

6. Zarządzanie agrobiznesem

SPECJALNOŚĆ: ZARZĄDZANIE PRZEDSIEBIORSTWEM

Wymagania wstępne:

  • wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w sylabusach następujących przedmiotów realizowanych na pierwszym stopniu studiów:
  • „Podstawy zarządzania”,
  • „Nauka o organizacji”.

Realizowane przedmioty:

  • Oprócz przedmiotów ogólnych, podstawowych i kierunkowych realizowane są przedmioty specjalnościowe takie jak:
  • Systemy podatkowe,
  • Rozwój kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie - couch,
  • Analiza finansowa i biznesplan,
  • Współczesne stosunki międzynarodowe,

 

Po ukończeniu specjalności student potrafi m. in.:

  • Specjalność przygotowuje do pracy w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem.
  • Student zdobywa wiedzę w zakresu systemów podatkowych, rozwoju kapitału ludzkiego, zapoznaje się z zasadami analizy finansowej, zarządzania marketingowego, poznaje współczesne biznesowe stosunki międzynarodowe.
  • Absolwent zdobywa praktyczne umiejętności w tworzeniu biznesplanu, potrafi planować karierę, motywować i być liderem, rozpoznaje i ocenia zjawiska rynkowe, kreatywnie projektuje strategie marketingowe.

Na te niezbędne umiejętności czekają współczesne firmy!

Jaka oczekuje praca po ukończeniu specjalności?

  • w przedsiębiorstwach działających na rynkach zagranicznych i rynku krajowym, na stanowiskach kierowniczych, jak np. dyrektor, kierownik działu, team leader, prezes firmy, menedżer i w różnego rodzaju działach, własna działalność,
  • w instytucjach usług profesjonalnych, (np. finansowych, ubezpieczeniowych, turystycznych, edukacyjnych).
  • w instytucjach administracji samorządowej.
  • w organizacjach non-profit.

 

Co nas wyróżnia?

  • Warsztatowa forma większości prowadzonych zajęć dydaktycznych
  • Duży nacisk na łączenie wiedzy teoretycznej z praktyką
  • Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych studentów

Aktywizowanie studentów i wsłuchiwanie się w ich potrzeby DKompetentna i fachowa kadra dydaktyczna

SPECJALNOŚĆ: ZARZĄDZANIE LOGISTYKĄ

 

Wymagania wstępne:

  • wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w sylabusach następujących przedmiotów realizowanych na pierwszym stopniu studiów:
  • „Podstawy zarządzania”,
  • „Nauka o organizacji”.

Realizowane przedmioty:

  • Oprócz przedmiotów ogólnych, podstawowych i kierunkowych realizowane są przedmioty specjalnościowe takie jak:
  • Logistyka zaopatrzenia i produkcji,
  • Logistyka dystrybucji,
  • Infrastruktura i środki transportu,
  • Transport komunalny i transport ludności.

Po ukończeniu specjalności student potrafi m. in.:

  • Specjalność przygotowuje do pracy w zakresie zarządzania logistyką w przedsiębiorstwie.
  • Student zdobywa wiedzę z zakresu logistyki zaopatrzenia i produkcji oraz dystrybucji, zapoznaje się z ważnymi zagadnieniami dotyczącymi transportu w logistyce.
  • Zdobywa praktyczną umiejętność projektowania sprawnych łańcuchów zakupu i zaopatrzenia, potrafi zastosować metody i narzędzia logistyki w procesach produkcji.
  • Nabywa zdolności gospodarowania zapasami w przedsiębiorstwie.
  • Absolwent zyskuje praktyczne umiejętności wyboru najlepszych rozwiązań dylematów związanych z działalnością transportową i magazynową.

Na te ważne umiejętności czekają współczesne firmy!

Jaka oczekuje praca po ukończeniu specjalności?

  • w przedsiębiorstwach produkcyjnych, transportowych, magazynach, hurtowniach, portach lotniczych czy sklepach wielkopowierzchniowych działających na rynkach zagranicznych i rynku krajowym.

 

Co nas wyróżnia?

  • Warsztatowa forma większości prowadzonych zajęć dydaktycznych
  • Duży nacisk na łączenie wiedzy teoretycznej z praktyką
  • Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych studentów
  • Aktywizowanie studentów i wsłuchiwanie się w ich potzrebyKompetenta i fachowa kadra dydaktyczna

SPECJALNOŚĆ: INFORMATYKA W ZARZĄDZANIU

Wymagania wstępne:

  • wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w sylabusach następujących przedmiotów realizowanych na pierwszym stopniu studiów:
  • Podstawy zarządzania,
  • Technologie informacyjne,
  • Handel elektroniczny i e-business,
  • Systemy baz danych,
  • Informatyka w zarządzaniu,
  • Społeczeństwo informacyjne,
  • Zastosowania informatyki w handlu i usługach.

Realizowane przedmioty:

  • Oprócz przedmiotów ogólnych, podstawowych i kierunkowych realizowane są przedmioty specjalnościowe takie jak:
  • Analiza i projektowanie systemów informatycznych,
  • Zarządzanie projektem informatycznym,
  • SystemyEkspertowei Business Intelligence,
  • Aplikacje biznesowe w Internecie.

Po ukończeniu specjalności student potrafi m. in.:

  • potrafi przygotować model prostego systemu na podstawie analizy specyfikacji przykładowych wymagań,
  • ocenić potencjał nowych standardów i rozwiązań w dziedzinie IT,
  • objaśniać istotę różnych koncepcji, metod i technik funkcjonowania systemów informatycznych oraz specyficznych cech oprogramowania wykorzystywanego w zarządzaniu,
  • projektować przedsięwzięcia i zarządzać projektami informatycznymi w różnych organizacjach gospodarczych i instytucjach,
  • potrafi analizować i tworzyć modele logiczne oraz fizyczne baz wiedzy, a także zaprojektować model przetwarzania wiedzy z uwzględnieniem modułu wnioskującego, jak również prosty system ekspertowy (SE) dla potrzeb rozwiązania wybranego problemu decyzyjnego,
  • przeprowadzić studium oceny ekonomicznej, technicznej i użytkowej wykonanego prototypu SE dla sprawdzenia poprawności założeń przyjętych w projekcie,
  • dobrać i skonfigurować narzędzia dostępne online w Internecie,
  • zaplanować i wykonać stronę internetową oraz wykonać połączenie aplikacji z serwerem bazy danych,
  • zdefiniować i rozwiązać problemy dotyczące projektowania i dostosowania aplikacji sieciowych. Samodzielnie projektuje aplikacje sieciowe wykorzystujące język opisu i prezentacji dokumentów (HTML, XHTML, HTML5) oraz języki programowania JavaScript, PHP i Java.

 Jaka oczekuje praca po ukończeniu specjalności?

  • pracownik polskiej i międzynarodowej korporacji,
  • menedżer projektów informatycznych,
  • analityk i projektant systemów informatycznych (m.in. projektant interfejsu człowiek-komputer, trener systemów AI - sztucznej inteligencji),
  • założyciel własnej działalności gospodarczej.

 Co nas wyróżnia?

  • Warsztatowa forma większości zajęć.
  • Duży nacisk na łączenie wiedzy teoretycznej z praktyką.
  • Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych studentów.
  • Wsłuchiwanie się w potrzeby studentów.
  • Docenianie ich pomysłów i proponowanych rozwiązań.
  • Sympatyczna i życzliwa kadra wykładowców.

 

SPECJALNOŚĆ: MARKETINGOWE ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM

 

Wymagania wstępne:

  • wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w sylabusach następujących przedmiotów realizowanych na pierwszym stopniu studiów:
  • „Marketing”,
  • „Badania marketingowe”,
  • „Podstawy zarządzania”.

Realizowane przedmioty:

  • Oprócz przedmiotów ogólnych, podstawowych i kierunkowych realizowane są przedmioty specjalnościowe takie jak:
  • Zarządzanie marketingowe organizacją,
  • Strategie marketingowe,
  • Zarządzanie marketingowe w sytuacji kryzysowej,
  • Zastosowanie badań marketingowych,
  • Komunikacja marketingowa.

Po ukończeniu specjalności student potrafi m. in.:

  • funkcjonować w międzynarodowym środowisku biznesowym
  • zaprojektować i zrealizować badanie rynkowe oraz dokonać analizy pozyskanych z niego danych z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania
  • stworzyć strategię marketingową firmy i sub-strategię z zakresu produktu, ceny, dystrybucji
  • zastosować zasady zrównoważonego rozwoju (w tym odpowiedzialności społecznej i ekologicznej) w marketingu
  • zaprojektować kampanię promocyjną z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych mediów

Jaka oczekuje praca po ukończeniu specjalności?

  • w przedsiębiorstwach działających na rynkach zagranicznych i rynku krajowym, na stanowiskach kierowniczych i w różnego rodzaju działach, np.:marketingu,sprzedaży, promocji,obsługi klienta.
  • w instytucjach usług profesjonalnych (np. finansowych, ubezpieczeniowych, turystycznych, edukacyjnych), w tym szczególnie w: firmach konsultingowych, agencjach reklamowych,agencjach marketingowych,firmach badawczych,przedsiębiorstwach logistycznych, agencjach public relations, agencjach sponsoringowych, agencjach BTL.
  • w instytucjach administracji samorządowej.
  • w organizacjach non-profit.

Co nas wyróżnia?

  • Warsztatowa forma większości prowadzonych zajęć dydaktycznych.
  • Duży nacisk na łączenie wiedzy teoretycznej z praktyką.
  • Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych studentów.
  • Aktywizowanie studentów i wsłuchiwanie się w ich potrzeby.
  • Kompetentna i fachowa kadra dydaktyczna

Studenci specjalności mogą pogłębiać swoje zainteresowania działając w Kole Naukowym Marketingu. Koło naukowe zajmuje się:

  • Realizują na zlecenie Władz Wydziału oraz współpracujących instytucji różnorodne pod względem tematyki badania marketingowe (budują instrumenty pomiarowe, zbierają dane w terenie, analizują dane, przygotowują raporty i prezentacje wyników),
  • organizują otwarte wykłady dla studentów o tematyce marketingowej, spotkania z praktykami, a także warsztaty szkoleniowe dla swoich członków ucząc się przy okazji jak zarządzać projektem i organizować eventy,
  • promują wśród studentów Wydziału Zarządzania konkursy, szkolenia i seminaria praktyczne organizowane przez różnorodne podmioty (wykorzystują w tych działaniach nabyte umiejętności w zakresie grafiki oraz prowadzenia fanpage na portalu Facebook),
  • uczestniczą w konferencjach naukowych, seminariach i warsztatach o tematyce marketingowej,
  • organizują wyjazdy i zwiedzają ciekawe firmy polskie i zagraniczne,
  • dobrze się bawią (np. podczas „Bajkowej Bydgoszczy), bo -jak twierdzą -nauka w drodze praktyki to najlepsza zabawa i inwestycja w siebie.

SPECJALNOŚĆ: RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW

 

Wymagania wstępne:

  • wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w sylabusach następujących przedmiotów realizowanych na pierwszym stopniu studiów:
  • Matematyka,
  • Finanse,
  • Podstawy zarządzania,
  • Rachunkowość finansowa,
  • Zarządzanie finansami przedsiębiorstw,
  • Organizacja pracy kierowniczej.

Realizowane przedmioty:

  • Oprócz przedmiotów ogólnych, podstawowych i kierunkowych realizowane są przedmioty specjalnościowe takie jak:
  • Audyt i kontrola finansowa,
  • Projektowanie systemów rachunkowości zarządczej i controllingu,
  • Sprawozdawczość finansowa,
  • Etyka zawodowa w rachunkowości.

Po ukończeniu specjalności student potrafi m. in.:

  • ocenić i wykorzystać potencjał kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego,
  • ocenić zagrożenia i nieprawidłowości zlokalizowane w audytowanej jednostce,
  • dokonać analizy systemu ewidencji księgowej,
  • skonstruować komputerowo wspomagane modeli rachunkowości zarządczej, w tym modeli zasobowo-procesowego rachunku kosztów,
  • konstruować wielostopniowe rachunki marż pokrycia i wykonywać analizę zysku i rentowności oraz interpretować jej wyniki,
  • sporządzić sprawozdanie finansowe jednostki na podstawie danych finansowych i nie finansowych,
  • ocenić sytuację jednostki gospodarczej,
  • określić zasady etyczne w rachunkowości oraz dokonać oceny naruszenia norm etycznych – w różnych obszarach funkcjonowania gospodarczego.

Jaka praca po ukończeniu specjalności?

  • menedżer na wszystkich poziomach zarządzania w podmiotach gospodarczych, finansowych oraz jednostkach administracji, zarówno na rynku polskim jak i rynkach globalnych,
  • pracownik instytucji publicznych,
  • właściciel własnej firmy doradczej z obszaru finansów i zarządzania.

Co nas wyróżnia?

  • Warsztatowa forma większości prowadzonych zajęć dydaktycznych .
  • Duży nacisk na łączenie wiedzy teoretycznej z praktyką.
  • Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych studentów.
  • Aktywizowanie studentów i wsłuchiwanie się w ich potrzeby .
  • Kompetentna i fachowa kadra dydaktyczna

 

SPECJALNOŚĆ: ZARZĄDZANIE AGROBIZNESEM

 

Wymagania wstępne:

  • wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w sylabusach następujących przedmiotów realizowanych na pierwszym stopniu studiów:
  • Marketing produktów żywnościowych,
  • Systemy jakości w gospodarce żywnościowej,
  • Ekonomika i organizacja produkcji rolniczej,
  • Technologie przetwórstwa rolno-spożywczego.

Realizowane przedmioty:

  • Oprócz przedmiotów ogólnych, podstawowych i kierunkowych realizowane są przedmioty specjalnościowe takie jak:
  • Ocena jakości gruntów,
  • Zarządzanie produkcją zwierzęcą,
  • Zarządzanie gospodarką paszową,
  • Zasoby glebowe w gospodarce.

Po ukończeniu specjalności student potrafi m. in.:

  • stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze w zakresie oznaczenia zawartości zanieczyszczeń w gruntach oraz określić ich stopień zanieczyszczenia i wpływ na środowisko,
  • planować i przeprowadzać eksperymenty i pomiary w zakresie stanu środowiska glebowego, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać z nich wnioski,
  • rozróżnić technologię użytkowania poszczególnych gatunków zwierząt i sposoby prawidłowego zarządzania grupami technologicznymi,
  • planować i wytypować najbardziej optymalną technologię użytkowania bydła, trzody chlewnej i drobiu oraz wprowadzić narzędzia zarządzania stadem lub grupą technologiczną,
  • skalkulować koszty produkcji pasz o ocenić koszty żywienia zwierząt,
  • postrzegać środowisko przyrodnicze i gleby jako istotne dla działalności gospodarczej i potrzeb bytowych człowieka,
  • zgromadzić informacje o pokrywie glebowej i praktycznie zastosować w trakcie korzystania z map,
  • nabywa umiejętności definiowania glebowych uwarunkowań produkcji roślinnej – żywności, pasz, biopaliw.

Jaka praca po ukończeniu specjalności?

  • prowadzenie własnej działalności gospodarczej (np. własne gospodarstwo rolne),
  • menedżer w przedsiębiorstwach sektora rolno-spożywczego oraz w instytucjach publicznych wspomagających rozwój lokalny i regionalny,
  • pracownik administracji rolnej,
  • menedżer w firmie z szeroko rozumianego sektora gospodarki żywnościowej,
  • menedżer w przedsiębiorstwie przetwórstwa i obrotu rolnego,
  • pracownik instytucji publicznych,
  • właściciel własnej działalności gospodarczej.

Co nas wyróżnia?

  • Warsztatowa forma większości prowadzonych zajęć dydaktycznych .
  • Duży nacisk na łączenie wiedzy teoretycznej z praktyką.
  • Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych studentów.
  • Aktywizowanie studentów i wsłuchiwanie się w ich potrzeby
  • Kompetentna i fachowa kadra dydaktyczna

Więcej informacji na zasady rekrutacji na studia II stopnia


Drukuj